Catalina Marathon Results and Recap

0 Comments

Hallo fra Catalina Express! Jeg er på en båt på vei tilbake til fastlandet og prøver å pakke hodet rundt denne utrolige helgen.

La oss starte på midten og deretter gå tilbake til begynnelsen og deretter gi deg et utdrag fra slutten for å fortelle historien …
Mine siste videoer

High Achiever – God lyttebokanmeldelse
High Achiever av Tiffany Jenkins Book Review. Rask gjennomgang av det nye memoaret om en narkomanes dobbeltliv. lest av forfatteren.

Enkel bok å lytte til mens de løper, spiser eller hva som helst andre gjør.

Flere videoer

0 sekunder på 6 minutter, 12 sekunder

Neste
Ansiktsmaske for løping eller gå utenfor tips
07:15

Bo
00:00
08:21
06:12

Fredag ​​kveld tok jeg en times lang båttur til Catalina Island. 19:00 seiltiden var perfekt timing for å fange slutten på en nydelig solnedgang.

Hei dronning Mary, hvordan har du det denne fine kvelden?

Festen hadde allerede startet da jeg kom, så jeg hoppet raskt i hummerfellen.

Fredag ​​kveld handlet det om fuktighetsgivende og karbo-belastning

Jeg fikk endelig søtpotetfiksen min!

Catalina Marathon er på lørdag morgen. Det er mye logistikk å ta i betraktning for dette løpet fordi det er på en øy utenfor kysten av Sør -California og løpet starter på den andre siden av øya der de fleste av utleie og hotell er.

I utgangspunktet – du må komme til øya fredag ​​(eller tidligere hvis du vil ha et lengre opphold).

Bo et sted i Avalon – det er hotell og Air B & Bs.

Race Day Morning – Ta en ferge til den andre siden av øya der løpet starter.

Race Finish – Race ender i Avalon!

Så vi var oppe klokka 04.00 for å fange båten til starten klokka 05.00. Heldigvis er leiehuset vårt bare noen kvartaler fra kaien.

Alle løperne som bor i Avalon tar en times lang båttur til den andre siden av øya der løpet starter i to havner.

Noen mennesker sov på turen over, men jeg hang bare nervøs. Kombinasjonen av nervene før løp og å være på en båt fikk meg til å føle meg enda mer nervøs enn vanlig. planlegg deretter.

Jeg hadde på meg Mizuno Wave -syklistene mine – jeg har ikke på seg disse for å løpe vanligvis, men Steve sa at jeg skulle ha på meg sko med litt mer pute siden løypene er steinete. Pluss – Propression -kompresjonssokker !!

Både skoene og sokkene mine er skitne nå, men kombinasjonen fungerte fantastisk for denne løypemaraton!

Catalina Marathon Race Recap

Dette er et lite løp, så det var lett å få smekke og slå opp toalettet før starten.

Catalina Island er fantastisk av 86 grunner, men en av dem er at det er Buffalo på øya! Ryktene har det noen få ble brakt over for å filme en vestlig film tilbake på dagen, og de forlot dem her. Buffaloen blomstret og kaller nå Catalina sitt hjem!

Det var tre som bare spiste frokost omtrent 50 meter fra starten av.

Hector har løpt mer enn 100 maraton og kommer tilbake for mer!

Catalina Marathon er et løypeløp og veldig kupert. Jeg visste at dette gikk inn i det og ville bare ha det gøy og ikke hate å løpe mot slutten av det.

Selv om jeg visste det, ble jeg frustrert med en gang at det var sååååå bratt og jeg måtte gå før kilometer 3. Men jeg minnet meg selv om at løypekjøring er en annen sport fra kjøring og jeg måtte takle det i en annen vei. Jeg fortsatte å fortelle meg selv: “Du kan ikke gå fort, så bare ha det gøy!”

Nøkkelen til løypekjøring (for meg) er å la banen komme til deg – løpe når du kan løpe, gå når du trenger å gå og prøve å ikke falle!

Jeg spiste den nesten så mange ganger og rullet nesten ankelen noen få – det ville være den verste !! Så jeg holdt øye med bakken foran meg og fortsatte bare å tøffe.

Den fantastiske tingen med Catalina Marathon er hver gang banen blir tøft, blir du belønnet med den vakreste utsikten når du kommer deg rundt en sving eller til toppen av en bakke. Så mange ganger ville jeg bare stoppe og ta bilder og puste det inn.

Drivstofffeil – Den ene tingen jeg gjorde galt var å ta drivstoff som om det var et road race -maraton i stedet for et løypemaraton. Stiereløp tar meg (og de fleste) mye lenger enn landeveisløp. Så jeg var ute og løp nesten en time lenger enn vanlig. Jeg trengte ekstra drivstoff for det, men klarte ikke å bringe nok.

Heldigvis var hjelpestasjonene utstyrt med vann, Gatorade, M & Ms, Gummi Bears og kringler. Pluss at de alle hadde enten gallonkanner eller store kjølere der du kunne fylle vannflasken din. I siste øyeblikk bestemte jeg meg for ikke å ta det nye hydreringsbeltet og bare holdt en liten flaske.

Den beste hjelpestasjonen var ranchen! De hadde det fylt med godbiter, inkludert øl. Det var morsomt å se så mange mennesker gå bort fra den stasjonen litt lykkeligere, øl i hånden

Jeg tok min fave Mocha Gel på kilometer 18. Og tok tak i vannmelon på en stasjon rundt 20.

Så, på kilometer 23, var det hele nedoverbakke derfra !! Til slutt. Det var faktisk så bratt og firene mine ble helt skutt da, så jeg kunne ikke fly nedover åsene så mye jeg ville. Jeg laget mye tid der!

Jeg dyttet den til fInish i 4:34.

Det var sannsynligvis det vanskeligste løpet jeg noensinne har gjort. Men det er også den mest nydelige, ingen konkurransen.

Jeg ble sint på Steve rundt kilometer 4 fordi jeg døde og han var så glad og elsket det. Jeg fortalte ham at jeg ikke løper med ham igjen. Men mot slutten ombestemte jeg meg – jeg hadde det kjempegøy !!

På slutten skrek quadene mine, så jeg gikk forbi avslutningen rett inn i Stillehavet for et isbad….

Jeg snakket med en løper jeg møtte fredag ​​kveld om kurset, og han sa: “Det var dumt hardt.” Ha!

Vi var alle enige om, men samtidig snakket alle allerede om å dra tilbake neste år. Det er en fantastisk tid, og du kan ikke slå naturen.

Resten av helgen var sannsynligvis vanskeligere på leveren min enn det kuperte terrenget var på quadene mine. Og det sier mye med tanke på at jeg våknet med veldig ømme firer

Fortsettelse følger…

Spørsmål: Hva gjorde du/spiste du denne helgen ??

Ansvarsfraskrivelse: Catalina Conservancy ga meg en smekke for å løpe dette løpet. Alle meninger er mine egne.